A hrom htig tart Halo 3 multiplayer beta hatalmas sikert aratott. Tbb szzezer jtkos vett rszt a tavasz legnagyobb esemnyn.
Br a Bungie clja az informciszerzs s a visszajelzsek begyjtse volt a Halo 3 tkletestse rdekben, a legtbb jtkos csak rdekldsbl kezdett a jtkba, hogy a szeptemberi kiads eltt kiprblja a harmadik rszt. A beta pr httel ezeltt lezrult, s most nem tudni, mi lesz.
A Bungie mindenesetre olvasgatja az adatokat, hogy a vgs verzi megfeleljen sajt s h rajongik elvrsainak. Beszltnk a Bungie vilghr rjval, Frank O'Connor-ral a beta-rl. Az els pr vlasz elg hossz lett, de a Bungie szoros idbeosztsa miatt a vgn be kellett gyorstanunk. Teht a Mongoose-ra mr nem maradt id. Ehelyett a Bungie beta alatt szerzett tapasztalatairl lesz sz.
Mit remlt a Bungie a nyilvnos beta-tl? Megtudttok, amit akartatok?
Frank O'Connor: Nagyzemben akartuk tesztelni a jtkot s a hlzatot, klns tekintettel az interface-re s a jtkmeneti opcikra - pl. az irnytsra. Hatalmas mennyisg adat gylt ssze, s minden flmondat fontos pozitv hatssal lehet a vgeredmnyre.
Mi az adatelemzs mdszere? Komoly statisztikai analzist vgeztek, vagy inkbb arra tmaszkodtok, amit lttatok a jtkosokon?
Frank O'Connor: Statisztika, nyers szmzsonglrkds s persze megrzs keverke. Megnzzk azok vlemnyt, akik szerettk, s azokt, akik nem. Aztn megprbljuk valahogy sszehozni a kettt. Anlkl, hogy a kiindulponton s a f tnyezkn vltoztatnnk.
Mekkora rszt fedttek fel a jtknak a multiplayer beta-n?
Frank O'Connor: Nagyon kis rszt lthatttok. A plykbl is csak egy szolid bemutat volt a multiplayer, de mg fontosabb, hogy sokkal tbb opci, jtktpus, fegyver s jrm kerl a vgs verziba.
A grafikra adott reakcik nem voltak ppen kellemesek (sem udvariasak). Szmtottatok negatv visszajelzsre?
Frank O'Connor: A multipayer, szksgszeren, mindig nyersebb, sterilebb, mint a campaign. Az online jtk irnythatsga megkveteli a tiszta kpet, a lehet legkisebb kpi zajjal vagy interferencival. A tbbi Halo jtkhoz hasonlan, a sztori md sokkal gazdagabb vizulis lmny lesz. Teht mi meg vagyunk elgedve a grafika jelenlegi fzisval, s remljk, hogy a rajongknak is tetszeni fog a szlesvszn, nagy felbonts vgeredmny, mindkt mdban.
A kezdeti reakcikra tekintettel vltoztattok valamit a fegyvereken? Vrhatjuk, hogy jobb lesz a Needler vagy az SMG?
Frank O'Connor: Minden fegyveren vltoztatunk, tbbszr is. Egyeseket kevsb, msokat drasztikusan talaktunk. s a fegyverek belltsait tovbb csiszoljuk a vgs, befejez szakaszban, br ott mr nagy talaktsokrl nem lehet sz.
Szerintetek melyik fegyvert becsltk alul a jtkosok? Volt olyan, ami npszerbb lett, mint vrttok?
Frank O'Connor: Szerintem a jtkosok valsznleg nem cserlgetik annyira a fegyvereket mint kellene, de egybknt a statisztikk szerint sok fegyvert szerettek hasznlni. A legfurcsbb dolog a sniper hasznlatnak arnya a Beam Rifle-hz kpest (beleszmolva, hogy utbbit nehezebb megszerezni). A szmok alapjn a jtkosok inkbb az emberi mesterlvszpuskhoz ragaszkodtak. Az ers, tkletes raktavett pedig alig hasznltk.
A Snowbound plys meccseket sokan vtztk. Meglepdtetek ezen? Szerintetek mirt vlasztottk az emberek inkbb a Valhalla-t s a High Ground-ot?
Frank O'Connor: Lehet, hogy nektek gy jtt le, de a statisztika alapjn abszolt bevltotta a remnyeket a Snowbound. A leggyakoribb vt pedig az ismtelt plyra vonatkozott.
Mi az, ami segthet npszerbb tenni a nagyon j, de alulrtkelt plyt?
Frank O'Connor: Kisebb vltoztatsokat mr alkalmaztunk, de a stb kedvencrl van sz, s szerintnk nagyon j tvoli, kzptvoli s kzelharcokhoz is.
A voicechat-et sokan kritizltk. Van olyan opci a Team Talk rendszerben, amit meg fogtok vltoztatni?
Frank O'Connor: Tudtuk, hogy sok vita lesz rla. Az egyik olyan tnyez volt, amire kln koncentrltunk, s mr ki is cserltnk egy-kt programozsbeli s irnytsi jellemzt.
A hrom j szerkenty bevltotta a remnyeket a beta-ban? gy hasznltk az emberek, ahogy gondolttok, vagy kitalltak j, elre nem ltott mdszereket?
Frank O'Connor: A jtkosok arra hasznltk ket, amire kszltek, s szerintnk a tbbi szerkezet is knnyen illeszkedik majd a vgs jtkba. Knnyen hozzszoknak majd. Akad kzttk men s kimondottan durva eszkz is. A Campaign mdban szintn rdekes funkcikat tltenek majd be. Az ellensg is hasznlja ket...
Kicsit zavaros volt az RP pontok szerzse s a ranglistn val mozgs. Elruljtok, milyen tnyezk vannak hatssal a szerzett RP pontokra?
Frank O'Connor: Az RP rendszert pp most rjuk t, de a stlusa megmarad a vgs jtkban. A tapasztalati pontok a j teljestmnyrt jr a kzssgi s a ranglists meccsekben, s nhny dolog cskkentheti a ranglists helyezst.
Elrhetnk magasabb rangot a Halo 3-ban, mint a Master Chief rang?
Frank O'Connor: A haditengerszet legmagasabb nem parancsnoki rangja a Master Chief, de bven van mit elrni a parancsnoki rangban is. Teht igen is meg nem is. Attl fgg, milyen szigoran vesszk a rangokat, s mennyire vagyunk hek a vllapokhoz.